ΕΘΝΙΚΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Ανανέωση της Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την υπογραφή του ανανεωμένου Μνημονίου Πρόθεσης (MoI) μεταξύ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), επισφραγίζοντας τη συνέχιση της στενής συνεργασίας των δύο φορέων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028.
Αντικείμενο της κοινής αυτής πορείας παραμένει η ανάπτυξη των Οπτικών και Κβαντικών Επικοινωνιών μέσω Δορυφόρων, με στόχο την επίτευξη εξαιρετικά υψηλών ταχυτήτων μετάδοσης δεδομένων και την υλοποίηση ενός κυβερνο-ασφαλούς ευρωπαϊκού δικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι υποδομές των Αστεροσκοπείων Χελμού και Κρυονερίου, καθώς και του σχεδιαζόμενου Αστεροσκοπείου της Χίου, θα συνεχίσουν να αξιοποιούνται για πρωτοποριακές δοκιμές οπτικών και κβαντικών ζεύξεων, καθώς και για πιθανά πειράματα σεληνιακής επικοινωνίας.
Το μνημόνιο υπεγράφη από τον Διευθυντή του ΕΑΑ και Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Δρ. Σπυρίδωνα Βασιλάκο, και τον Διευθυντή Ανθεκτικότητας, Πλοήγησης και Συνδεσιμότητας του ESA, κ. Laurent Jaffart.